Reklama a określenie rynku docelowego

Rynek docelowyJest jedną z tych kwestii, którą dokładnie należy rozważyć w trakcie planowania działalności reklamowej w przedsiębiorstwie. Określenie rynku docelowego oraz ustalenie głównych motywów dokonywania zakupów powinno być tu traktowane jako punkt wyjścia. Dlaczego rynek docelowy ma tak istotny wpływ na działalność przedsiębiorstwa oraz na prowadzoną przez nie działalność reklamową?

Identyfikacja oraz ogólna charakterystyka grupy potencjalnych odbiorców jest ważna z kilku względów. Im lepiej znany jest potencjalny odbiorca, tym lepiej można dostosować do niego przekaz reklamowy. Znajomość motywów dokonywania zakupów to kolejna istotna sprawa. Znając motywy można stworzyć taką reklamę, która skutecznie zachęci do kupna danego produktu lub do skorzystania z danej usługi. Dzięki poznaniu tych elementów przedsiębiorstwo może skierować swój przekaz reklamowy nie do grupy przypadkowych odbiorców, lecz do konkretnych, potencjalnych nabywców. Tak dopasowana reklama staje się znacznie bardziej skuteczna i przynosi większe zyski firmie.

Czym jest jednak rynek docelowy?

Rynek docelowy to grupa potencjalnych nabywców oraz tych osób, które już są klientami przedsiębiorstwa. Rynek docelowy to jednak nie tylko oni. Ważną rolę zajmują tutaj te osoby, które mogą mieć wpływ na podejmowane decyzje. Charakter grupy docelowej z znacznym stopniu określa treść reklamy oraz formę zastosowanego w niej przekazu.

Inaczej są przecież reklamowane te produkty, które kupuje się indywidualnie, a inaczej te, o których zakupie decyduje cała rodzina. Tutaj dodatkową pomocą może służyć wiedza związana z procesem podejmowania decyzji przez klientów. Warto wiedzieć, czy decyzja o zakupie podejmowana jest dopiero w sklepie, czy też dyskusje na ten temat zaczynają się jeszcze w domu. Jedno jest pewne - im więcej informacji na ten temat, tym większa możliwość stworzenia skutecznej reklamy.



Podobne:
Jan Paweł II - życie i pontyfikat

Jan Paweł IIKarol Józef Wojtyła przyszedł na świat 18.05.1920 r. jako syn Karola Wojtyły seniora i Emilii z domu Kaczorowskiej. Został ochrzczony w par

Reklama wszechobecna

ReklamaCzy ktoś z nas wyobraża sobie w ogóle jeszcze życie bez reklamy? Bez tych wsz

Mailing jako forma reklamy

MailingZnanych jest wiele form reklamy internetowej, mającej na celu wypromowanie strony www lub całej firmy. Sporo mówi się na temat popularnośc